Wzór CV dla specjalisty SEO - gotowy przykład szablonu CV

Praca specjalisty SEO obejmuje szeroki zakres działań, mający przynieść wzrost widoczności stron internetowych w wyszukiwarkach. Z jednej strony stanowisko to wymaga twardych kompetencji, jak: rozbudowana wiedza na temat SEO czy obsługa narzędzi do analizy ruchu. Z drugiej przydatne okazać mogą się również umiejętności miękkie, jak: odnajdywanie się w pracy zespołowej, czy kontakt z klientem.

Profesjonalne CV specjalisty SEO powinno zatem skupiać się na obu tych kompetencjach. Pamiętaj, że przygotowanie jak najmocniejszego dokumentu aplikacyjnego pozwoli ci negocjować lepsze wynagrodzenie.



Chcesz w kilka minut przygotować skuteczne CV i list motywacyjny specjalisty SEO? Wypróbuj nasz kreator, gdzie znajdziesz skuteczne szablony oraz gotowe przykłady. Stwórz CV i list motywacyjny w kilka minut tutaj.

Wybierz atrakcyjną formę CV i pokaż, że angażujesz się w szukanie pracy, stwórz swoje CV tutaj

Krok po kroku - od czego zacząć pisanie CV specjalisty SEO

Aby jak najbardziej podnieść swoje szanse na dostanie wymarzonej pracy, powinieneś przygotować dedykowane CV per interesujące cię ogłoszenie o pracę. Mimo że wymaga to od ciebie większego zaangażowania, to buduje twój obraz, jako idealnego kandydata na stanowisko.

Najłatwiej możesz tworzyć i przełączać się między swoimi dokumentami aplikacyjnymi, korzystając z dedykowanego kreatora CV. Nie tylko pozwoli uniknąć irytującego formatowania dokumentów w MS Word, ale kilkoma kliknięciami zmienić szablon, szatę kolorystyczną czy układ sekcji.

Jeżeli aplikujesz do pracy w Polsce, to dobrym pomysłem jest dodanie do CV zdjęcia. Poprawnie dobrana fotografia powinna obejmować popiersie lub twarz. Unikać powinieneś zdjęć nieformalnych, jak z imprezy czy wakacji. Poznaj też inne zasady dotyczące zdjęcia w CV.


Co wpisać w podsumowaniu zawodowym w CV specjalisty SEO?

Dobrze napisane podsumowanie zawodowe (często wpisywane w CV jako sekcja “O mnie”) to około 3 - 4 zdaniowe wprowadzenie do twojego CV. Umieść go na górze dokumentu, by przyciągnął uwagę rekrutera. W CV specjalisty SEO powinieneś zawrzeć w nim swoje najważniejsze doświadczenia, sukcesy i umiejętności.

W trakcie pisania podsumowania zawodowego odpowiedz na 3 pytania:

  • jakie masz doświadczenie związane z aplikowanym stanowiskiem,
  • jakie są twoje główne umiejętności / osiągnięcia w pracy,
  • jakie wartości chcesz wnieść do nowej firmy / czego od niej oczekujesz.

Przykład:

Jestem specjalistą SEO z 4-letnim doświadczeniem w skutecznym pozycjonowaniu sklepów internetowych. Posiadam umiejętność analizy danych z narzędzi SEO oraz wdrażania zmian optymalizacyjnych na stronach, które przynoszą korzystne efekty. W nowym miejscu pracy chcę pomóc w budowaniu długotrwałych relacji z klientami.


Jak opisać doświadczenie zawodowe w CV specjalisty SEO?

Jak w każdym przypadku, tak też w przypadku CV specjalisty SEO kluczowe znaczenie ma doświadczenie zawodowe kandydata. Aby zwiększyć swoje szanse na dostanie pracy, musisz opisać je lepiej niż inni. Pracodawcy wolą kandydatów, którzy sprawdzili się wcześniej na podobnym stanowisku, bo ich proces wdrożenia jest krótki.

Wymieniając swoje doświadczenie zawodowe, zacznij od najnowszego. Koniecznie wymień w każdym wpisie:

  • nazwę stanowiska,
  • nazwę firmy,
  • okres zatrudnienia z dokładnością do miesięcy,
  • opis stanowiska - najlepiej w punktach,
  • osiągnięcia i sukcesy - najlepiej podparte liczbami, np. Wzrost ruchu organicznego o 200% w ciągu 3 miesięcy.

Przykład:

Specjalista SEO / Agencja SEO #2 / 02.2021 - obecnie

  • Tworzenie audytów SEO serwisów internetowych
  • Wdrażanie zmian optymalizacyjnych na stronach klientów
  • Analiza i ocena profilu linków domen
  • Przygotowywanie zaleceń dotyczących treści
  • Analiza danych z narzędzi Google Analytics oraz Search Console
  • Raportowanie wyników klientom

Młodszy Specjalista SEO / Agencja SEO #1 / 02.2018 - 01.2021

  • Tworzenie audytów serwisów internetowych (SEO)
  • Link building
  • Przeprowadzanie keyword research
  • Obsługa systemów CMS (WordPress, Drupal, Joomla, Prestashop, Shoper)
  • Weryfikowanie i raportowanie wyników

Kursy i wykształcenie - co wpisać w CV specjalisty SEO?

Do wykonywania zawodu specjalisty SEO nie jest wymagane specjalistyczne wykształcenie. Posiadanie jednak wykształcenia wyższego jest jednak atutem. Wymieniając ukończone uczelnie, skup się wyłącznie na ostatnim etapie edukacji. To znaczy, że jeżeli masz studia, to nie wymieniaj szkoły średniej.

Dużym polem do popisu mogą być natomiast odbyte kursy związane z tematyką SEO. Jeżeli uczestniczyłeś jednak w kursie, który nie łączy się jakoś z aplikowanym przez ciebie stanowiskiem, to nie powinieneś go wymieniać. Wystarczającymi informacjami, jakie powinieneś przekazać pracodawcy, jest data odbycia kursu, jego nazwa oraz ewentualnie kto tego szkolenia udzielał.

Przykład:

  • Politechnika Gdańska / 2012 - 2017

    Tytuł magistra na kierunku teleinformatyka

  • Kurs: Marketing internetowy w praktyce / 04.2019


Umiejętności i znajomość narzędzi w CV specjalisty SEO - jakie wyróżnią cię na tle innych?

W zawodzie specjalisty SEO kluczowe są umiejętności związane z optymalizacją stron internetowych, obsługi narzędzi, ale również współpracy w ramach zespołu. Pamiętając jednak o zasadzie pisania dedykowanego CV per ogłoszenie, to w pierwszej kolejności wymień te umiejętności, które w swoim ogłoszeniu wskazał pracodawca jako wymagane.

Aby uzyskać jak najlepszy efekt, te sekcję CV można podzielić na 2 osobne. W jednej skupić się wyłącznie na narzędziach i oprogramowaniu, a w drugiej wskazać twarde i miękkie umiejętności. Do twardych umiejętności zaliczymy te, których można się nauczyć z kursów czy szkoleń. Miękkie natomiast dotyczą organizacji pracy, czy nawiązywania kontaktów i relacji z innymi.

Pamiętaj, że wpisane przez ciebie umiejętności mogą polegać weryfikacji w czasie rozmowy kwalifikacyjnej. Jeżeli chcesz pokazać poziom znajomości danej technologi, to możesz to łatwo wskazać w naszym kreatorze CV.

Przykład znajomości narzędzi:

  • Narzędzia SEO: Search Console, Google Analytics, Screaming Frog, Senuto, Semstorm, Ahrefs, Majestic, Asana
  • Technologie webowe: HTML, CSS, .htaccess, Data Studio
  • Oprogramowanie: Wordpress, Shoper
  • CSM i SaaS: Drupal, Joomla, Prestashop, Sote, ShopGold
  • Pakiet MS Office

Przykład umiejętności:

  • Znajomość zasad SEO

  • Wdrażanie zmian pod kątem SEO na stronach

  • Znajomość angielskiego w stopniu komunikatywnym

  • Budowanie pozytywnych relacji z klientami

  • Umiejętność pracy w zespole

  • Dobra organizacja pracy


Jakie zainteresowania wymienić w CV specjalisty SEO?

W zainteresowaniach warto wymienić analizę danych, marketing internetowy i śledzenie trendów SEO, np. zmiany w algorytmach Google. Dobrze, jeśli zainteresowania pokazują, że kandydat rozwija wiedzę o SEO także poza pracą, np. przez śledzenie blogów i forów branżowych.

Przykład:

  • nowe technologie
  • sporty zespołowe (siatkówka)
  • programowanie

Autor: Marcin | Ostatnia modyfikacja: 05.11.2024