Wzór CV dla doradcy klienta - gotowy przykład co wpisać

CV dla doradcy klienta

Praca doradcy klienta wymaga ciągłego kontaktu z innymi ludźmi. Niezwykle ważne są w niej więc m.in. umiejętność negocjacji i zrozumienia potrzeb klienta. Dobry pracownik obsługi, to taki, który potrafi znaleźć wspólny język z zainteresowanym i zachęcić go do kupna wskazanego produktu.



Jak dobrze napisać CV dla doradcy klienta?

Pisanie swojego CV zacznij od wybrania odpowiedniego edytora tekstowego. Dobrym rozwiązaniem będzie też nasz kreatora CV, gdzie nie musisz przejmować się formatowaniem dokumentu. Łatwo przytniesz i wstawisz zdjęcie. Możesz też wybrać jeden z wielu profesjonalnych szablonów i zmienić szatę kolorystyczną.

Szczególną uwagę podczas pisania CV doradcy klienta należy zwrócić na:

  • doświadczenie (szczególnie doświadczenie w sprzedaży, doradztwie)
  • umiejętności (zwłaszcza umiejętności miękkie, takie jak komunikatywność i negocjacje)

Mile widziana będzie również wiedza z zakresu oferowanych produktów, np. elektroniki dla doradcy klienta w elektromarkecie.

Jako iż będziesz pracować z innymi ludźmi, ważna jest twoja prezencja. Pamiętaj, by twoje zdjęcie przedstawiło cię jako osobę godną zaufania.


Podsumowanie zawodowe w CV doradcy klienta

Pierwszy raz słyszysz o podsumowaniu zawodowym, zwanym również celem zawodowym? To nic innego jak krótkie (3 - 4 zdaniowe) podsumowanie twojej obecnej ścieżki zawodowej i przedstawienie najważniejszych osiągnięć. Wiele osób w Polsce nie wykorzystuje jego potencjału, jest to więc sposób by wyróżnić się na tle innych kandydatów.

Najczęściej pisząc cel zawodowy odpowiedź na następujące 3 pytania:

  • Kim jesteś (stanowisko, doświadczenie, wykształcenie)?
  • Jakie są twoje najważniejsze umiejętności i osiągnięcia?
  • Jakiej pracy szukasz i czego od niej oczekujesz?

Przykład: Od ponad 3 lat pracuję jako profesjonalny doradca klienta w branży finansowej. Posiadam rozbudowaną wiedzę z zakresu bankowości, produktów i usług bankowych dla klientów indywidualnych. W Państwa firmie chciałbym dalej rozwijać swoje umiejętności sprzedażowe i negocjacyjne.


Co wpisać w doświadczeniu zawodowym w CV doradcy / obsługi klienta?

W sprzedaży niezwykle ważne jest doświadczenie i udokumentowane uzyskiwanie dobrych dla pracodawcy wyników. Jeżeli pokażesz rekruterowi, że potrafisz osiągać cele sprzedażowe, to uzna, że jesteś odpowiednim kandydatem.

Najbardziej na wyobraźnię pracodawców działają liczby. Przedstaw za ich pomocą swoje sukcesy np: W II kwartale 2020 zwiększyłem sprzedaż produktu X o 30%.

Jak dobrze opisać doświadczenie zawodowe możesz przeczytać tutaj.

Przykład:

Doradca klienta / PKO BP S. A. / 02.2017 - obecnie

  • Sprzedaż produktów bankowych (rachunki bankowe, karty kredytowe, fundusze inwestycyjne otwarte i zamknięte, obligacje skarbowe)
  • Analiza oczekiwań i potrzeb klientów i przedstawianie im rozwiązań w oparciu o wywiad
  • Systematyczne realizowanie wyznaczonych celów biznesowych
  • Budowanie długotrwałych relacji z klientami
  • Bardzo dobre wyniki w ocenie tajemniczego klienta

Osiągnięcia:

  • W II kwartale 2020 zwiększyłem sprzedaż produktu funduszu inwestycyjnego o 30%.

Wykształcenie, kursy, szkolenia - co wpisać w CV doradcy klienta?

O ile wykształcenie nie jest bardzo ważne, to już na przykład przebyte kursy już tak. Zwłaszcza te związane ze sprzedażą.

Pamiętaj by opisać ostatni etap edukacji. Wymień nazwy uczelni, kierunek i lata nauki.

Przykład wykształcenia:

  • Technikum ekonomiczne w Warszawie / 09.2014 - 06.2018

    Technik ekonomista

  • Kurs - techniki sprzedażowe / 2019

    Organizator: Kosecki Inv.


Umiejętności w CV doradcy klienta - co wpisać?

Umiejętności to druga najważniejsza za doświadczeniem zawodowym sekcja w CV. Przy ubogiej historii zatrudnienia jej wartość jeszcze bardziej wzrasta. Doradca klienta powinien przedstawić umiejętności komunikacji i negocjacji. Równie ważne są szeroko rozumiane techniki sprzedaży, czyli umiejętności miękkie.

W tej sekcji możesz również wpisać znajomość np. angielskiego.

Przykład:

  • Skuteczna negocjacja
  • Skuteczna komunikacja werbalna
  • Szybkie uczenie się
  • Wewnętrzna silna motywacja
  • Energiczne podejście do pracy
  • Ukierunkowanie na zadowolenie klienta
  • Nawiązywanie dobrych relacji z klientami
  • Biegła obsługa komputera
  • Dobra znajomość pakietu MS Office
  • Komunikatywny angielski - poziom C1

Jakie zainteresowania wpisać do CV obsługi klienta

Ta sekcja to dodatek do CV doradcy klienta, ale i tutaj możesz zaplusować przed przyszłym pracodawcą. Jakie zainteresowanie go zainteresuje?

Najbardziej cenne są zainteresowania związane z pracą. Pamiętaj żeby nie kłamać.

Przykład:

  • techniki sprzedażowe
  • siatkówka
  • inwestowanie

Autor: Marcin | Ostatnia modyfikacja: 28.10.2020