Wzór CV dla specjalisty ds. marketingu - gotowy przykład

Chcąc dostać jak najlepsze stanowisko musisz wyróżnić się na tle innych kandydatur. Podobnie jak w pracy, pisząc CV specjalisty ds. marketingu, musisz jak najbardziej zareklamować siebie i wskazać na swoje kluczowe umiejętności. Im lepsze są twoje dokumenty rekrutacyjne, tym większe masz szanse zostać zaproszony na rozmowę i możesz negocjować wyższe wynagrodzenie.
- jak napisać CV do pracy jako specjalista ds. marketingu
- przykładowe gotowe wpisy w CV do pracy w marketingu
- dodatkowe wskazówki, na co zwrócić uwagę pisząc CV marketingowca
Chcesz w kilka minut przygotować skuteczne CV i list motywacyjny do pracy jako specjalista ds. marketingu? Wypróbuj nasz kreator, gdzie znajdziesz skuteczne szablony oraz gotowe przykłady. Stwórz CV i list motywacyjny w kilka minut tutaj.

Od czego zacząć pisanie CV dla specjalisty ds. marketingu?
Aby umożliwić potencjalnemu pracodawcy kontakt, należy podać w CV postawowe dane kontaktowe. Najczęściej to numer telefonu i adres email. W przypadku tego drugiego dobrze jest zadbać o profesjonalne brzmienie. Na przykład należy unikać adresu w domenie “buziaczek.pl”, czy podobnych.
Warto jest też zadbać w CV marketingowca, o odpowiednie zdjęcie do CV. Jeżeli zdecydujesz się na jego dodanie, to warto pamiętać o kilku zasadach. Na pewno należy unikać zdjęć z wakacji czy imprezy. O kolejnych zasadach przy doborze zdjęcia możesz przeczytać tutaj: wady i zalety zdjęcia w CV.
Zadbaj również nad wizualną prezentacją swojej aplikacji. Tutaj dobrym rozwiązaniem są gotowe szablony CV, do wypełnienia online. Pozwoli ci to skupić się na treści, a nie na walczeniu z układem tekstu w Wordzie.

Co umieścić w celu zawodowym w CV marketingowca?
Rolą celu zawodowego nie jest przekazanie najważniejszych informacji o twoim doświadczeniu i umiejętnościach. Jego rolą jest przekonanie pracodawcy, że jesteś najlepszym kandydatem na stanowisko i posiadasz umiejętności, które przyniosą mu realną korzyść.
Pisząc swój cel zawodowy, użyj maksymalnie 3 - 4 zdań, by nie odstraszyć rekrutera zbyt długą ścianą tekstu. Aby ułatwić ci jego pisanie, opracowaliśmy 3 pytania, na które należy odpowiedzieć:
- jakie doświadczenie posiadasz jako specjalista ds. marketingu,
- jakie posiadasz kluczowe umiejętności, które wykorzystujesz w pracy,
- jakie doświadczenie chcesz wnieść do nowej organizacji.
Przykład:
Jestem specjalistką z 4-letnim doświadczeniem w obszarze promocji marki i e-commerce w branży kosmetycznej. Cechują mnie wysoko rozwinięte umiejętności interpersonalne, kreatywność i dokładność w wykonywanych obowiązkach. W Państwa firmie chce wykorzystać swoją wiedzę i umiejętności, aby budować świadomość marki i wesprzeć sprzedaż.
Jak opisać doświadczenie zawodowe w CV do pracy jako specjalista ds. marketingu?
Doświadczenie obok umiejętności to najważniejsza sekcja w CV. Niektórzy mówią, że najważniejsza, bo pokazuje czy i jak potrafimy wykorzystywać wiedzę i umiejętności w praktyce. Również od tego jak bogate doświadczenie posiadasz, zależy, na jakie wynagrodzenie możesz liczyć.
Wymieniając swoje doświadczenie zawodowe w obszarze marketingu, rozpocznij od najnowszego, stopniowo przechodząc do kolejnych. To tzw. kolejność chronologiczna. Logicznym zatem wydaje się opisanie najnowszego stanowiska najbardziej szczegółowo.
Co zatem należy podać:
- nazwę stanowiska i nazwa firmy,
- okres zatrudnienia ze szczegółowością do miesięcy,
- opis obowiązków (najlepiej w punktach - to zwiększa czytelność),
- osiągnięcia i sukcesy - najlepiej poparte liczbami.
Jeżeli piszesz CV dedykowane pod ogłoszenie o pracę, to w pierwszej kolejności wymień te obowiązki, które są wymienione w ofercie pracy.
Przykład:
Asystent ds. Marketingu / Kosmetica S.A. / 05.2019 - obecnie
- Tworzenie akcji promocyjnych wspierających sprzedaż zgodnie ze strategią marki oraz ocena ich efektywności
- Realizacja strategii marketingowej dla nowych grup produktów
- Prace adaptacyjne nad wdrażaniem nowej serii produktów na rynek
- Tworzenie opisów na opakowania, współpraca z grafikami
- Prace projektowe na stronę internetową, tworzenie bloga zgodnie z zasadami SEO
Osiągnięcia:
- Zwiększenie popularności profilu w mediach społecznościowych o 120% w ciągu 6 miesięcy
Specjalista ds. e-commerce i marketingu / PHU Zdrowie / 03.2016 - 04.2019
- Tworzenie strategii rozwoju sklepu internetowego
- Analiza bieżących statystyk witryny oraz sugerowanie Zarządowi nowych rozwiązań
- Copywriting i prowadzenie działań SEO i Google Ads
- Prowadzenie kampanii reklamowych w mediach społecznościowych
- Przygotowanie zdjęć i opisów produktów do sklepu internetowego
Kursy i wykształcenie - co wpisać w CV specjalisty ds. marketingu i e-commerce?
Wykształcenie wyższe nie jest konieczne do wykonywania zawodu marketingowca, jednak pokazuje, że ma się solidne fundamenty. Dużo większe znaczenie mogą mieć ukończone kursy i szkolenia.
Przydatne w pracy marketingowca mogą okazać się kursy, których tematyka dotyczy:
- branży, w jakiej działa pracodawca,
- zasad tworzenia testów SEO,
- prowadzenia kampanii reklamowych w mediach społecznościowych.
Przykład wykształcenia:
Technikum Ekonomiczne w Gdańsku / 10.2012 - 06.2016
Przykład kursu:
Kurs obsługi Google Analytics / 10.2019
Umiejętności w CV marketingowca - jakie wymienić?
Wymieniając umiejętności w specjalisty ds. marketingu, skup się zarówno posiadanych umiejętnościach twardych, jak i miękkich. Twarde dotyczą umiejętności, których uczymy się w ramach nauki / praktyki. Miękkie z kolei dotyczą zachowania i relacji z innymi. Więcej o różnicach w umiejętnościach przeczytaj tutaj.
Przykład umiejętności twardych:
- Znajomość narzędzi Google (Analytics, Search Console, Tag Manager itp.)
- Obsługa programów graficznych (Canva, Illustrator)
- Znajomość tworzenia tekstów SEO
- Obsługa komputera i programów biurowych MS Office
- Zaawansowana znajomość języka angielskiego
- Prawo jazdy kat. B
Przykład umiejętności miękkich:
- Umiejętność organizacji własnej pracy
- Dobra współpraca i zarządzanie w zespole
- Wysoka kultura osobista
Jakie zainteresowania wymienić w CV pracownika na stanowisku specjalisty ds. marketingu?
Pisząc dedykowane CV i chcąc zyskać w oczach pracodawcy, wymień w zainteresowaniach obszar związany na przykład z branżą, w której działa pracodawca. Nie przekraczaj 3 - 4 wymienionych zainteresowań - tyle w zupełności wystarczy.
Przykład:
- zdrowe odżywianie
- naturalne kosmetyki
- psychologia sprzedaży