Wzór CV dla specjalisty ds. marketingu - gotowy przykład

Jak napisać CV specjalisty ds. marketingu?

Chcąc dostać jak najlepsze stanowisko musisz wyróżnić się na tle innych kandydatur. Podobnie jak w pracy, pisząc CV specjalisty ds. marketingu, musisz jak najbardziej zareklamować siebie i wskazać na swoje kluczowe umiejętności. Im lepsze są twoje dokumenty rekrutacyjne, tym większe masz szanse zostać zaproszony na rozmowę i możesz negocjować wyższe wynagrodzenie.



Chcesz w kilka minut przygotować skuteczne CV i list motywacyjny do pracy jako specjalista ds. marketingu? Wypróbuj nasz kreator, gdzie znajdziesz skuteczne szablony oraz gotowe przykłady. Stwórz CV i list motywacyjny w kilka minut tutaj.

Wypróbuj kreator CV
Wybierz atrakcyjną formę CV i pokaż, że angażujesz się w szukanie pracy, stwórz swoje CV tutaj

Od czego zacząć pisanie CV dla specjalisty ds. marketingu?

Aby umożliwić potencjalnemu pracodawcy kontakt, należy podać w CV postawowe dane kontaktowe. Najczęściej to numer telefonu i adres email. W przypadku tego drugiego dobrze jest zadbać o profesjonalne brzmienie. Na przykład należy unikać adresu w domenie “buziaczek.pl”, czy podobnych.

Warto jest też zadbać w CV marketingowca, o odpowiednie zdjęcie do CV. Jeżeli zdecydujesz się na jego dodanie, to warto pamiętać o kilku zasadach. Na pewno należy unikać zdjęć z wakacji czy imprezy. O kolejnych zasadach przy doborze zdjęcia możesz przeczytać tutaj: wady i zalety zdjęcia w CV.

Zadbaj również nad wizualną prezentacją swojej aplikacji. Tutaj dobrym rozwiązaniem są gotowe szablony CV, do wypełnienia online. Pozwoli ci to skupić się na treści, a nie na walczeniu z układem tekstu w Wordzie.

Gotowy wzór CV na stanowisko specjalisty ds. marketingu. Szablon CV do pracy jako marketingowiec.

Co umieścić w celu zawodowym w CV marketingowca?

Rolą celu zawodowego nie jest przekazanie najważniejszych informacji o twoim doświadczeniu i umiejętnościach. Jego rolą jest przekonanie pracodawcy, że jesteś najlepszym kandydatem na stanowisko i posiadasz umiejętności, które przyniosą mu realną korzyść.

Pisząc swój cel zawodowy, użyj maksymalnie 3 - 4 zdań, by nie odstraszyć rekrutera zbyt długą ścianą tekstu. Aby ułatwić ci jego pisanie, opracowaliśmy 3 pytania, na które należy odpowiedzieć:

  • jakie doświadczenie posiadasz jako specjalista ds. marketingu,
  • jakie posiadasz kluczowe umiejętności, które wykorzystujesz w pracy,
  • jakie doświadczenie chcesz wnieść do nowej organizacji.

Przykład:

Jestem specjalistką z 4-letnim doświadczeniem w obszarze promocji marki i e-commerce w branży kosmetycznej. Cechują mnie wysoko rozwinięte umiejętności interpersonalne, kreatywność i dokładność w wykonywanych obowiązkach. W Państwa firmie chce wykorzystać swoją wiedzę i umiejętności, aby budować świadomość marki i wesprzeć sprzedaż.


Jak opisać doświadczenie zawodowe w CV do pracy jako specjalista ds. marketingu?

Doświadczenie obok umiejętności to najważniejsza sekcja w CV. Niektórzy mówią, że najważniejsza, bo pokazuje czy i jak potrafimy wykorzystywać wiedzę i umiejętności w praktyce. Również od tego jak bogate doświadczenie posiadasz, zależy, na jakie wynagrodzenie możesz liczyć.

Wymieniając swoje doświadczenie zawodowe w obszarze marketingu, rozpocznij od najnowszego, stopniowo przechodząc do kolejnych. To tzw. kolejność chronologiczna. Logicznym zatem wydaje się opisanie najnowszego stanowiska najbardziej szczegółowo.

Co zatem należy podać:

  • nazwę stanowiska i nazwa firmy,
  • okres zatrudnienia ze szczegółowością do miesięcy,
  • opis obowiązków (najlepiej w punktach - to zwiększa czytelność),
  • osiągnięcia i sukcesy - najlepiej poparte liczbami.

Jeżeli piszesz CV dedykowane pod ogłoszenie o pracę, to w pierwszej kolejności wymień te obowiązki, które są wymienione w ofercie pracy.

Przykład:

Asystent ds. Marketingu / Kosmetica S.A. / 05.2019 - obecnie

  • Tworzenie akcji promocyjnych wspierających sprzedaż zgodnie ze strategią marki oraz ocena ich efektywności
  • Realizacja strategii marketingowej dla nowych grup produktów
  • Prace adaptacyjne nad wdrażaniem nowej serii produktów na rynek
  • Tworzenie opisów na opakowania, współpraca z grafikami
  • Prace projektowe na stronę internetową, tworzenie bloga zgodnie z zasadami SEO

Osiągnięcia:

  • Zwiększenie popularności profilu w mediach społecznościowych o 120% w ciągu 6 miesięcy

Specjalista ds. e-commerce i marketingu / PHU Zdrowie / 03.2016 - 04.2019

  • Tworzenie strategii rozwoju sklepu internetowego
  • Analiza bieżących statystyk witryny oraz sugerowanie Zarządowi nowych rozwiązań
  • Copywriting i prowadzenie działań SEO i Google Ads
  • Prowadzenie kampanii reklamowych w mediach społecznościowych
  • Przygotowanie zdjęć i opisów produktów do sklepu internetowego

Kursy i wykształcenie - co wpisać w CV specjalisty ds. marketingu i e-commerce?

Wykształcenie wyższe nie jest konieczne do wykonywania zawodu marketingowca, jednak pokazuje, że ma się solidne fundamenty. Dużo większe znaczenie mogą mieć ukończone kursy i szkolenia.

Przydatne w pracy marketingowca mogą okazać się kursy, których tematyka dotyczy:

  • branży, w jakiej działa pracodawca,
  • zasad tworzenia testów SEO,
  • prowadzenia kampanii reklamowych w mediach społecznościowych.

Przykład wykształcenia:

Technikum Ekonomiczne w Gdańsku / 10.2012 - 06.2016

Przykład kursu:

Kurs obsługi Google Analytics / 10.2019


Umiejętności w CV marketingowca - jakie wymienić?

Wymieniając umiejętności w specjalisty ds. marketingu, skup się zarówno posiadanych umiejętnościach twardych, jak i miękkich. Twarde dotyczą umiejętności, których uczymy się w ramach nauki / praktyki. Miękkie z kolei dotyczą zachowania i relacji z innymi. Więcej o różnicach w umiejętnościach przeczytaj tutaj.

Przykład umiejętności twardych:

  • Znajomość narzędzi Google (Analytics, Search Console, Tag Manager itp.)
  • Obsługa programów graficznych (Canva, Illustrator)
  • Znajomość tworzenia tekstów SEO
  • Obsługa komputera i programów biurowych MS Office
  • Zaawansowana znajomość języka angielskiego
  • Prawo jazdy kat. B

Przykład umiejętności miękkich:

  • Umiejętność organizacji własnej pracy
  • Dobra współpraca i zarządzanie w zespole
  • Wysoka kultura osobista

Jakie zainteresowania wymienić w CV pracownika na stanowisku specjalisty ds. marketingu?

Pisząc dedykowane CV i chcąc zyskać w oczach pracodawcy, wymień w zainteresowaniach obszar związany na przykład z branżą, w której działa pracodawca. Nie przekraczaj 3 - 4 wymienionych zainteresowań - tyle w zupełności wystarczy.

Przykład:

  • zdrowe odżywianie
  • naturalne kosmetyki
  • psychologia sprzedaży

Autor: Marcin | Ostatnia modyfikacja: 29.01.2022