Gotowy wzór CV dla copywritera - szablon do pobrania

Praca copywritera obejmuje między innymi tworzenie treści, prowadzenie blogów czy mediów społecznościowych. Wymagana jest zatem w tym zawodzie duża kreatywność oraz umiejętność skutecznego pisania tekstów, odpowiednich dla grupy docelowej klienta.

Chcąc dostać jak najlepsze stanowisko i wynegocjować wyższą pensję musisz przygotować mocne CV copywritera, które pokaże cię jako najlepszego kandydata. Najlepszym podejściem do tego problemu jest stworzenie dedykowanego CV pod konkretną ofertę pracy. Używając użytych w niej zwrotów, w naturalny sposób stajesz się najbardziej pasującą osobą na dane stanowisko.



Chcesz w kilka minut przygotować skuteczne CV i list motywacyjny copywritera? Wypróbuj nasz kreator, gdzie znajdziesz skuteczne szablony oraz gotowe przykłady. Stwórz CV i list motywacyjny w kilka minut tutaj.

Wybierz atrakcyjną formę CV i pokaż, że angażujesz się w szukanie pracy, stwórz swoje CV tutaj

Przykładowy wzór CV dla copywritera - od czego zacząć pisanie CV?

Nawet najlepsze CV zda się na nic, jeżeli nie zostawisz do siebie danych kontaktowych. Do tych niezbędnych należą imię i nazwisko, adres email i numer telefonu. Warto też pomyśleć nad dodaniem do CV zdjęcia. Rekruter łatwiej wtedy zapamięta twoją kandydaturę.

Warto również wyróżnić się na tle konkurencji odpowiednio wyglądającym szablonem CV. W internecie dostępne są gotowe programy do pisania CV, które pozwolą ci zaoszczędzić czas z walką z formatowaniem tekstu, a skupić się na tym co najważniejsze: treści.

Poniżej znajdziesz gotowy przykład CV copywritera, zrobiony w naszym kreatorze CV.


Podsumowanie zawodowe w CV copywritera - jak się wyróżnić?

Cel zawodowy to krótki zwykle 3 - 4 zdaniowy opis twoich kompetencji. Zwyczajowo powinien być napisany na koniec, gdy widzisz w sekcjach z doświadczeniem zawodowym i umiejętnościami, jakie korzyści możesz zaoferować przyszłemu pracodawcy.

Pisząc podsumowanie zawodowe w CV copywritera, odpowiedz na te 3 pytania:

  • jakie masz doświadczenie w zawodzie
  • jakie są twoje najważniejsze kompetencje
  • jakie wartości chcesz wnieść do nowego miejsca pracy.

Przykład:

Jestem copywriterem z 4-letnim doświadczeniem w pisaniu skutecznych opisów produktów oraz prowadzeniu bloga i social media. Potrafię tworzyć treści reklamowe zarówno w języku polskim jak i angielskim. Chcę wesprzeć przyszły zespół w pracy nad rozwojem marki w branży kosmetycznej.


Jak skutecznie opisać doświadczenie zawodowe (obowiązki) w CV dla copywritera?

Po pierwsze podaj swoje doświadczenie w kolejności od najnowszego do najstarszego. Aby zapewnić pracodawcy jak najwięcej informacji, podaj w swoim CV copywritera: nazwę stanowiska, okres zatrudnienia z dokładnością do miesięcy, opis obowiązków (każdy od punktu) oraz szczególne osiągnięcia.

Aby zwiększyć swoje szanse, w pierwszej kolejności wypisz obowiązki, jakie wymaga pracodawca w ogłoszeniu o pracę. Pamiętaj, by nie kłamać, rekruter może znaleźć sposób na rozmowie kwalifikacyjnej, by zweryfikować twoje słowa.

Przykład:

Copywriter / Textmania sp. z o.o. / 09.2017 - obecnie

  • Tworzenie treści marketingowych (posty w mediach społecznościowych, artykuły, oferty handlowe)
  • Weryfikacja poprawności ortograficznej i stylistycznej tekstów promocyjnych po polsku i angielsku
  • Przygotowywanie artykułów sponsorowanych
  • Tworzenie treści na strony internetowe z zachowaniem zasad SEO
  • Monitorowanie zachowań użytkowników i wdrażanie zmian w celu podniesienia konwersji leadów
  • Współpraca z działem marketingu przy tworzeniu kampanii reklamowych

Social Media Specialist / TXT Group / 09.2016 - 08.2017

  • Tworzenie treści reklamowych po polsku i po angielsku oraz ich tłumaczenie
  • Redagowanie tekstów pod względem stylistycznym i językowym
  • Obsługa kanałów klientów w mediach społecznościowych, w tym na żywo podczas eventów
  • Współtworzenie strategii związanych z promowaniem treści w mediach społecznościowych
  • Współpraca z działem graficznym w ramach kampanii reklamowych

Wykształcenie, kursy i szkolenia w CV copywritera - jak opisać?

Mimo że w zawodzie copywritera często nie jest wymagane wykształcenie, to warto podać je w CV. Wymieniając ostatnio ukończoną szkołę, podaj okres nauki (lub zaznacz jeżeli nadal się uczysz).

Sprawa ma się jednak zgoła inaczej w przypadku kursów i szkoleń. Tutaj ważne jest na przykład pozyskanie wiedzy z zakresu SEO, jeżeli będziemy tworzyć treści na strony internetowe, czy marketingu.

Przykład wykształcenia:

  • Uniwersytet Warszawski / 2013 - 2018

    Studia dzienne na kierunku Filologia polska (licencjackie i magisterskie)

Przykład kursów i szkoleń:

  • Szkolenie z języka korzyści i akceptacji / 11.2018

Umiejętności w CV copywritera - jakie warto wymienić?

W umiejętnościach twardych copywritera warto wymienić znajomość technik pisania tekstów oraz SEO. Ważne jest też doświadczenie w tworzeniu różnych typów treści, takich jak artykuły, opisy produktów, posty na bloga czy teksty reklamowe. Wymień tylko te umiejętności, które będą przydatne w pracy, na którą aplikujesz.

W umiejętnościach miękkich istotna jest kreatywność, komunikatywność, umiejętność dostosowania stylu do odbiorcy i pracy w zespole. Copywriter często pracuje pod presją czasu, dlatego warto podkreślić dobrą organizację pracy i zdolność do szybkiego reagowania na zmiany.

Przykład umiejętności twarde:

  • Tworzenie tekstów zgodnie ze specyfikacjami klienta
  • Przeprowadzanie researchu dot. tworzonych treści
  • Pisanie treści o charakterze eksperckim
  • Przeprowadzanie korekty tekstów
  • Znajomość zasad SEO
  • Język angielski - poziom C1

Przykład umiejętności miękkie:

  • Samodzielne wykonywanie powierzonych zadań
  • Dobre umiejętności negocjacyjne

Narzędzia i oprogramowanie - przykłady co wpisać do CV copywritera.

W pracy copywritera przydatna może okazać się znajomość narzędzi na przykład do pozycjonowania stron internetowych czy tworzenia treści. W zależności od preferencji można je zaliczyć do umiejętności twardych lub wypisać w osobnej sekcji CV copywritera.

Przykład:

  • Pakiet MS Office
  • Google Analytics
  • Google Search Console

Jakie zainteresowania wymienić w CV copywritera?

Warto dodać do CV kilka zainteresowań (nie więcej niż 3 - 4). Najlepiej jeżeli wiążą się w jakiś sposób z wykonywanym przez ciebie zawodem. Dobrymi przykładami będą zainteresowania związane z językiem (językoznawstwo czy literatura) albo z pozycjonowaniem stron internetowych.

Przykład:

  • językoznawstwo
  • pozycjonowanie stron www
  • filmy z lat 60

Autor: Marcin | Ostatnia modyfikacja: 09.09.2024